10 sposobów na udane relacje biznesowe

Poznaj sposoby na udane relacje we współpracy biznesowej z partnerami

Wszyscy, dookoła mówią o relacyjnej sprzedaży, relacyjnej obsłudze, relacyjnym podejściu do rozwiazywania problemów, relacyjnych związkach, relacyjnym traktowaniu dzieci…Cóż to znaczy? Nadużywamy? Czy wiemy co dokładnie kryje się pod tą chwalebną relacyjnością? Czy może jednak dla każdego z nas to zupełnie co innego? A może relacyjność jest mocno powiązana z oczekiwaniami, które każdy z nas ma przecież inne.

 

Zatrzymajmy się na chwilę i zadajmy sobie pytanie jak w 4 słowach określić czym dla mnie są partnerskie relacje biznesowe?

Zaufanie – czyli wiem, że partner biznesowy dba o moją firmę jak o swoją

Szacunek – czyli toleruje, rozumie, akceptuje moje podejście do biznesu

Wsparcie – czyli daje oparcie, pomaga, ułatwia prowadzić moją firmę

Szczerość – czyli jest prawdziwy w relacjach biznesowych

 

To chyba klucz – core relacji biznesowej. Ale jak dojść do udanego partnerstwa w biznesie? Przecież do każdego celu trzeba iść po stopniach, jak uzyskać „dyplom z relacji”?

Często chcemy, aby nasz partner biznesowy czuł naszą charyzmę, aby był lojalny i związany na długo, aby współpraca biznesowa była po prostu przyjemnością zbliżoną do piątkowych wieczorów z przyjaciółmi?

 

Nasze sposoby na budowanie trwałych partnerskich relacji biznesowych:

  1. Prowadź dialog – rozmawiajmy i słuchajmy - jak nauczysz się słuchać a nie słyszeć to nagle zrozumiesz kilka perspektyw na różne sprawy.
  2. Współpracuj – w tej rozgrywce, czyli naszym biznesie nie walczymy, ale patrzymy w jednym kierunku, przez co wzajemne wsparcie ułatwia wiele rzeczy.
  3. Dawaj zrozumienie, kiedy potrzeba – pamiętaj, że są czasem trudne chwile. Nie oceniaj, ale wspieraj.
  4. Bądź elastyczny – nie trzymaj się kurczowo ustaleń, bo cały rynek i biznes stale się zmieniają. Zamykając oczy na otaczające realia możesz doprowadzić nawet do upadku biznesu
  5. Bądź pewny siebie i „ładuj” charyzmą – wierz sobie i swoim rozwiązaniom, bądź uśmiechnięty w tej relacji i przyciągaj swoją siłą argumentów do najlepszych rozwiązań.
  6. Indywidualizm – pokaż, że Twój Partner jest naprawdę dla Ciebie ważny, daj mu coś wyjątkowego, daj mu swój czas.
  7. Dzielenie się – Dylemat czy dzielić się wiedzą (a nuż mnie przeskoczy), pracownikiem (a nuż mi zabierze), rekomendacją klienta (a niech sobie sam pozyska). Mamy w sobie tą konkurencyjność i obawę, że ktoś nas wykorzysta, jednak to się zdarza bardzo rzadko, a jak mówi ekonomia wdzięczności, dając, możemy również prosić a wtedy jest mniejsze prawdopodobieństwo odmowy.
  8. Zbuduj autorytet swoja wiedzą i kompetencjami, bądź solidnym ekspertem w swoim obszarze.
  9. Komunikuj się Asertywnie – hipisowskie bycie sobą a dokładnie umiejętność omawiania własnych potrzeb a od zawsze wiemy, że aby dawać szacunek innym należy umieć szanować siebie.
  10. Dochowuj terminów - zawsze, ale to zawsze spełniaj obietnice, jeśli obiecałeś zadzwonić- zadzwoń, jeśli obiecałeś spotkanie, bądź, jeśli obiecałeś, że odpiszesz – odpisz. Rzucając słowa na wiatr obniżamy naszą wiarygodność.

 

Przywiązanie w relacjach biznesowych

Tym powinniśmy się kierować, bo najwyższa ocena relacji biznesowych to przywiązanie i to chcemy dawać na co dzień, sobie samym, pracownikom, naszym dostawcom, naszym odbiorcom, naszym partnerom współtworzącym biznes i najważniejsze naszym Klientom.

Zapytacie, dlaczego?

Bo lubimy dawać i widzieć, że to co dajemy wspiera i rozwija, lubimy czuć wygraną, ale lubimy również wspólnie wygrywać, bo podium u nas jest wyjątkowo szerokie i zmieści wielu wygranych.

Zapytacie, czy warto?

Odpowiemy - warto, bo każda nowa, zbudowana, stała i pozytywna relacja biznesowa to wyjątkowy sukces i ogromna satysfakcja za wspierania naszych przedsiębiorców.

 

Przeczytaj również artykuł – Ugoda z dłużnikiem – sposoby na jej zawarcie.