Główną korzyścią faktoringu pełnego jest przejęcie ryzyka niewypłacalności kontrahentów przez faktora. Dowiedz się więcej szczegółów o faktoringu pełnym w artykule.
Poznaj sposoby na udane relacje we współpracy biznesowej z partnerami.
Faktura uproszczona to jeden z kilku rodzajów faktur. Dowiedz się czym jest oraz z czego powinna się składać uproszczona faktura.
Skuteczny networking pomaga w rozwoju biznesu. Sprawdzi się w codziennej pracy – w budowaniu relacji biznesowych czy pozyskiwaniu wiedzy i pracowników. Zapraszany do lektury artykułu o skutecznym networkingu.
Czym jest limit faktoringowy – na jakiej podstawie przyznawana jest jego wysokość i jakie płyną z niego korzyści dla przedsiębiorcy?
Z jakich źródeł pozyskiwać finasowanie dla przedsiębiorstwa? Poznaj najpopularniejsze formy pozyskiwania funduszy dla firm.
Faktoring staje się coraz popularniejszą formą wsparcia finansowego dla przedsiębiorstw. Zobacz jakie są zalety korzystania z faktoringu.
Planujesz otworzyć firmę, ale nie wiesz,ile kosztuje założenie działalności gospodarczej?
: Sposoby na zawarcie ugody z dłużnikiem. Dlaczego warto i o czym należy pamiętać? Zapraszamy do lektury artykułów ze strony Bazy Wiedzy.
Korzystanie z usługi faktoringu niesie ze sobą określone opłaty. Zobacz, z jakimi kosztami faktoringu musisz się liczyć podczas korzystania z usługi
Prawidłowo wystawiona faktura – jak powinna wyglądać i co musi zawierać?
Na czym polega umowa faktoringu? Jak jest zawierana oraz kogo dotyczy? Jakie są główne założenia umowy faktoringu?
Umowa cesji wierzytelności jest kluczowym aspektem związanym z umową faktoringową. Jest to nic innego jak przeniesienie uprawnień do wierzytelności z wierzyciela na nabywcę.
Przedsiębiorca mający zatory płatnicze zwykle, w pierwszej kolejności powinien postarać się o fundusze dla firmy poprzez sfinansowanie swojego łańcucha dostaw ponieważ to podstawa do prowadzenia zdrowego biznesu.
Split Payment, czyli mechanizm podzielonej płatności, jest narzędziem do walki z wyłudzeniem podatku VAT i w Polsce przepisy dotyczące tego mechanizmu weszły w życie 1 lipca 2018 roku.
Możliwości finansowania przedsiębiorstwa na rynku jest coraz więcej i mali i średni przedsiębiorcy mają szerszy wachlarz możliwości w operowaniu przepływem pieniądza w taki sposób, aby nie utracić płynności finansowej.
Długotrwała współpraca miedzy firmami i nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych, a następnie utrzymywanie z nimi zdrowych relacji może być kluczowym czynnikiem w odniesieniu sukcesu na rynku.
Faktoring jest usługą finansową, która rozwiązuje problem odroczonych terminów płatności oraz zachowania płynności finansowej w przedsiębiorstwie. Polega on na wykupieniu przez instytucję finansową (faktora) wierzytelności, które mają odroczony termin płatności.
Długie terminy płatności faktury to bolączka dla przedsiębiorcy, ponieważ pieniądze za wykonane usługi lub sprzedaż towarów są zamrożone nawet na kilka miesięcy, a można by je przeznaczyć na spłatę zobowiązań, nowe inwestycje, czy po prostu wydać pensje pracownikom.
Faktoring jest coraz popularniejszą metodą finansowania przedsiębiorstw, ponieważ pozwala on w szybki sposób pozyskać środki finansowe i zachować płynność. Jak jednak księgować faktoring i jaki ma wpływ na strukturę kapitałów? W dużej mierze jest to uzależnione od jego rodzaju.
Wybierając faktoring warto zwrócić uwagę na to jakie przedsiębiorca ma możliwości wyboru. Bardzo ważne jest poznanie różnić pomiędzy faktoringiem z regresem (faktoring niepełny) oraz bez regresu (faktoring pełny)
Faktoring jest idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw poszukujących szybkich źródeł finansowania – pieniądze za faktury Klient otrzymuje praktycznie od ręki, ponieważ Faktor płaci za fakturę w dniu, w którym jest przekazana przez Klienta.
Zarządzanie przedsiębiorstwem nie powinno koncentrować się wyłącznie na zyskach. Istotną rolę odgrywa również płynność finansowa, której zachwianie może skutkować nawet ogłoszeniem upadłości. Prowadzisz firmę i nie chcesz dopuścić do takiego czarnego scenariusza? Poznaj sposoby, dzięki którym zachowasz płynność finansową.
Wprowadzenie do oferty nowego produktu zawsze budzi wiele emocji i obaw. Produkt teoretycznie mógłby się nie sprzedać, sprzedaż mogłaby osiągnąć niezadowalający poziom, a poniesione koszty mogłyby być bolesne dla firmy. Stąd zadanie stworzenia nowego produktu jest swego rodzaju wyzwaniem.
Brakuje tematów, które Cię interesują? Napisz do nas – postaramy się to zmienić :)