Wybrany wariant
Weryfikacja pozytywna lub negatywna
Koszt
Dla pierwszych 3 weryfikacji
(każda kolejna 14 zł)
Regulamin usługi „Bezpieczny kontrahent ”
Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia przez Faktoria Sp. z o.o. (dalej „Spółka”) na rzecz Klienta usługi „Bezpieczny kontrahent ”, na podstawie której Spółka udostępnia Klientowi dostęp do serwisu internetowego, za pośrednictwem którego Klient zamawia usługę w jednym z trzech dostępnych wariantów.
Definicje
Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usługi „Bezpieczny kontrahent”,
Serwis – serwis internetowy „Bezpieczny kontrahent ”, stanowi platformę komunikacyjną pomiędzy Klientem i Spółką, za pomocą której Klient zleca Spółce wygenerowanie Raportu o Kontrahencie.
Usługa – świadczona przez Spółkę usługa dostępna w trzech wariantach (opisane dalej jako wariant Weryfikacja Kontrahenta, Raport oraz Analiza)
Spółka - Faktoria Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie ul. Wołoska 24, NIP: 5252693519, REGON: 366300448
Dostawca – dostawca Raportu dostępnego w ramach Usługi (Euler Hermes Collections Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Al. Jerozolimskie 98, REGON: 013159561, Nr KRS: 0000044623; NIP: 527-21-77-123)
Klient – przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zlecający wygenerowanie Raportu w ramach z Usługi
Kontrahent – przedsiębiorca, którego dotyczy zlecenie wykonania usługi przez Klienta
Informacja o Kontrahencie – wynik weryfikacji kontrahenta w formie informacji pozytywnej lub negatywnej
Raport – prezentacja formalno-prawna i finansowa sytuacji badanego Kontrahenta, na bazie źródeł udostępniony przez Dostawcę,
Analiza – słowny opis przygotowany przez zespół ds. Ryzyka Spółki na potrzebę Klienta, oparty na danych finansowych udostępnionych przez Dostawcę.
Dotpay – system obsługi płatności online, umożliwiający Klientowi płatność na rzecz Spółki w celu wykonaniu zobowiązania powstałego w ramach zlecenia Usługi świadczonej przez Spółkę.
Polityka prywatności - zasady przetwarzania danych osobowych zgodnie z wymogami RODO, znajdujące się na stronie www.faktoria.pl.
1. ZAKRES USŁUGI
1.1. Wariant WERYFIKACJA KONTRAHENTA zawiera wynik weryfikacji - Informację o Kontrahencie podaną w formie określonej w par. 1.1.1 niniejszego Regulaminu.
1.1.1. Informacja o Kontrahencie zawiera niewiążącą rekomendację/lub jej brak ze strony Spółki dotyczącą współpracy z danym Kontrahentem. Rekomendacja oparta jest na ocenie Spółki oraz ocenie Dostawcy i rozważa współpracę z Kontrahentem na określoną kwotę PLN. Wynik weryfikacji może być pozytywny lub negatywny.
1.1.2. Pozytywna Informacja o Kontrahencie wskazuje na rekomendację współpracy z danym Kontrahentem, do określonej kwoty podanej w PLN oraz możliwość wnioskowania przez Klienta o usługę Finansowania Sprzedaży świadczonej przez Spółkę, o ile spełnione są również warunki dodatkowe wymagane w procesie wnioskowania o limit finansowania (m.in. pozytywny wynik analizy wyciągów bankowych Klienta);
1.1.3. Negatywna Informacja o Kontrahencie wskazuje na zalecenie przez Spółkę zachowania ostrożności we współpracy z danym Kontrahentem lub na brak wystarczającej ilości dostępnych informacji by zarekomendować taką współpracę.
1.1.4. Dodatkowe informacje udostępnione przez Klienta w procesie wnioskowania o usługę Finansowania Sprzedaży, mogą wpłynąć na zmianę oferty na usługę Finansowania Sprzedaży.
1.2. Wariant RAPORT zawiera Informację o Kontrahencie oraz Raport będący prezentacją formalno-prawnej i finansowej sytuacji badanego przedsiębiorcy i jest efektem wykorzystania źródeł informacji Dostawcy oraz źródeł ogólnie dostępnych. Raport może zawierać następujące grupy danych: dane rejestrowe, zdarzenia prawne, Wskaźnik Moralności Płatniczej – PMI (wyznaczony na podstawie danych pochodzących z programu analiz należności prowadzonego przez Dostawcę), strukturę własności z powiązaniami, powiązania kapitałowe, kierownictwo z powiązaniami, zakres działalności PKD, miejsca prowadzenia działalności/oddziały, zatrudnienie, informacje z CEPiK, wskaźniki finansowe, dane finansowe (o ile są dostępne i/lub mogą zostać udostępnione), dane pozabilansowe.
1.3. Wariant ANALIZA zawiera Informację o Kontrahencie, Raport wraz z analizą opartą na danych finansowych Kontrahenta udostępnionych przez Dostawcę, o ile takie dane są dostępne u Dostawcy.
1.4. Każda Usługa, wliczając Analizę, Raport oraz Informację o Kontrahencie, nie stanowią opinii Spółki w przedmiocie współpracy Klienta ze wskazanym w zleceniu podmiotem i nie może stanowić podstawy dla roszczeń Klienta w stosunku do Spółki z tytułu podjęcia lub zaniechania podjęcia współpracy z przedsiębiorcą, którego dotyczyło zlecenie. Ponadto Raport nie jest audytem prawnym i podatkowym oraz nie może być podstawą decyzji inwestycyjnych.
1.5. Spółka oświadcza, że nie jest właścicielem baz danych, w oparciu o które Analiza, Raport oraz Informacja o Kontrahencie są przygotowywane i nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość bądź aktualność danych zawartych w przedmiotowych bazach.
1.6. Usługa, w tym Analiza, Raport oraz Informacja o Kontrahencie, przygotowywane są przy dołożeniu maksymalnej staranności o kompletność przekazywanych informacji. Jednocześnie zastrzega się, że w szczególnych przypadkach może wystąpić brak możliwości uzyskania niektórych danych. Informacja, że firma nie istnieje jest również Raportem. Ze względu na specyfikę rynku informacji gospodarczej, technikę gromadzenia danych i brak możliwości ich pełnej weryfikacji Spółka nie może zagwarantować, że wszystkie informacje gospodarcze dostępne oraz wynikające z nich oceny będą w całości zgodne ze stanem faktycznym i pozbawione błędów. Dodatkowo dostarczone oceny (rekomendacje, ratingi, limity) należy analizować uwzględniając dynamicznie zmieniającą się sytuację na rynku.
1.7. Analiza, Raport oraz Informacja o Kontrahencie przekazywane są bez podawania źródeł informacji.
1.8. Spółka nie ponosi odpowiedzialności prawnej za wiarygodność wykorzystanych źródeł informacji.
1.9. Klient wykorzystuje przekazane dane na własną odpowiedzialność i ryzyko. Spółka nie ponosi odpowiedzialności za konsekwencje jakichkolwiek decyzji podjętych na podstawie dostarczonych informacji gospodarczych, w tym ocen, a w szczególności za utratę zysków lub wszelkie szkody powstałe wskutek korzystania z dostarczonych informacji w związku z Usługą w tym zawartych w Analizie, Raportach oraz Informacji o Kontrahencie.
1.10. W przypadku niedostępnego raportu dotyczącego danego Kontrahenta, opłata za raport nie jest pobierana, a Klient dostaje informację zwrotną o niemożliwości wykonania zlecenia.
1.11. Klient przyjmuje do wiadomości, że dane przekazane w związku z Usługą w tym Analiza, Raport oraz Informacja o Kontrahencie mogą być wykorzystywane wyłącznie na potrzeby własne Klienta i nie mogą być udostępniane osobom trzecim, w szczególności nie mogą być przedmiotem dalszego komercyjnego obrotu.
1.12. Spółka nie dokonuje identyfikacji Kontrahenta, tj. opiera się jedynie na danych przekazanych przez Klienta.
1.13. Spółka oświadcza, że:
1.13.1.dołoży należytej staranności przy wykonywaniu czynności na podstawie Regulaminu,
1.13.2.generuje Raport oraz Informację o Kontrahencie tylko na podstawie informacji przekazanych mu przez Klienta i nie ponosi odpowiedzialności za zgodność przekazywanych danych ze stanem faktycznym lub ich aktualność,
1.13.3.nie ponosi odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych przez Klienta na podstawie Analizy, Raportu oraz Informacji o Kontrahencie przekazanych mu przez Spółkę.
1.13.4.wszelkie informacje przekazywane Klientowi przez Spółkę zarówno w formie telefonicznej jak i mailowej są ujawniane w dobrej wierze oraz przekonaniu, że informacje w momencie ich ujawnienia są prawdziwe.
2. ZAMÓWIENIE USŁUGI
2.1 Klient w celu złożenia zamówienia wybiera wariant Usługi, następnie wypełnia formularz, podając swoje dane kontaktowe (imię, nazwisko, NIP, tel, email) oraz NIP Kontrahenta, którego dotyczy weryfikacja.
2.2 Wypełnienie i wysłanie formularza jest jednoznaczne z dokonaniem zamówienia i zaakceptowaniem Regulaminu. Po wypełnieniu formularza Klientowi zostaje wyświetlony komunikat z potwierdzeniem dokonania zamówienia.
2.3 Jednocześnie Klient zobowiązuje się do podania prawdziwych informacji i upoważnia Spółkę do wystawienia faktury VAT bez podpisu Spółki i Klienta oraz wysyłania faktur VAT i innych dokumentów księgowych drogą elektroniczną.
2.4 W celu zrealizowania zamówienia Usługi, Klient przekazuje na konto Zleceniobiorcy kwotę zgodną z wartością złożonego zamówienia.
2.5 Klient zobowiązuje się do działanie zgodnie z określonymi przez Dotpay opisane w punkcie 3.1 niniejszego Regulaminu.
2.6 Zleceniobiorca zastrzega, że zamówienie może nie być zrealizowane w poniższych przypadkach:
2.6.1 Raport dotyczycący wybranego Kontrahenta jest niedostępny,
2.6.2 Klient nie dokonał wpłaty za wybraną usługą na konto Spółki,
2.6.3 Klient wprowadził dane niezgodne ze stanem rzeczywistym.
2.6.4 Klient nie jest osobą fizyczną w rozumieniu prawa.
2.7 Klient każdorazowo dokonując zamówienia poprzez wypełnienie formularza oświadcza, że zapoznał się, rozumie i akceptuje że:
2.7.1 Analiza, Raport lub Informacja o Kontrahencie przekazane przez Spółkę nie powinna być traktowana jako jedyna informacja, na podstawie której Klient dokona inwestycji lub przeprowadzi transakcję z Kontrahentem,
2.7.2 Analiza, Raport lub Informacja o Kontrahencie przekazana przez Spółkę nie stanowi jakiejkolwiek wiążącej rekomendacji co do postępowania Klienta w stosunku do Kontrahenta,
2.7.3 Analiza, Raport lub Informacja o Kontrahencie przekazana przez Spółkę nie stanowi kompletnej informacji o Kontrahencie i jego sytuacji ekonomicznej,
2.7.4 Analiza, Raport lub Informacja o Kontrahencie może nie określać rzeczywistej sytuacji finansowej Kontrahenta, i w razie zaistnienia takich okoliczności, Klient nie będzie wnosił żadnych roszczeń w stosunku do Spółki. Ponadto, po przekazaniu Klientowi Raportu lub Informacji o Kontrahencie, może nastąpić pogorszenie sytuacji finansowej Kontrahenta, lub nieoczekiwana zmiana w otoczeniu gospodarczym lub prawnym Kontrahenta, która może mieć istotny wpływ na pogorszenie zdolności do zapłaty zobowiązań przez Kontrahenta, w związku z czym, Klient nie będzie wnosił żadnych roszczeń w stosunku do Spółki,
2.7.5 Spółka nie ponosi odpowiedzialności za efekty i skutki decyzji podjętych przez Klienta w związku z Usługą na podstawie Analiz, Raportów lub Informacji o Kontrahencie przekazanych przez Spółkę,
2.7.6 Analiza, Raport lub Informacja o Kontrahencie przekazana przez Spółkę nie powinna być traktowana jako jedyne źródło informacji, na podstawie której Klient dokona inwestycji lub przeprowadzi transakcję z Kontrahentem,
2.7.7 Analiza, Raport oraz Informacja o Kontrahencie nie stanowią zobowiązania Spółki o charakterze gwarancyjnym dokonania zapłaty przez Kontrahenta lub spełnienia przez niego innego świadczenia na rzecz Klienta albo poręczenia, dokonanych na zlecenie Klienta.
2.7.8 Złożenie zamówienia jest możliwe całą dobą. Wykonanie zamówienia odbywa się w dni robocze od godziny 9:00 do godziny 17:00. Klient zostanie poinformowany drogą telefoniczną lub drogą mailową o szczegółach zamówienia. Raport zostaje przesłany w formie mailowej.
2.7.9 Zbycie praw , lub/i roszczeń jak również dokonanie potrącenie wzajemnej wierzytelności wymaga pisemnej zgody Spółki.
3. REALIZACJA USŁUGI
3.1. Po wysłaniu formularza, Klientowi zostaje wyświetlony komunikat informujący o przewidywalnym czasie oczekiwania na wykonanie usługi oraz formie przekazania informacji, która może być:
3.1.1.Telefoniczna – na numer telefonu wprowadzony przez Klienta w formularzu
3.1.2.Mailowa – na adres mailowy wprowadzony przez Klienta w formularzu.
4. CENNIK
4.1. Opłata za Usługę wynosi:
Wariant WERYFIKACJA KONTRAHENTA |
14 PLN netto |
Wariant RAPORT |
49 PLN netto |
Wariant ANALIZA |
149 PLN netto |
4.2. Klient w przypadku Wariantu WERYFIKACJA KONTRAHENTA ma możliwość skorzystania z promocji, która zakłada trzy bezpłatne weryfikacje Kontrahenta. Po wykorzystaniu bezpłatnej puli, Klient przy kolejnym zamówieniu jest zobowiązany uiścić opłatę zgodnie z opłata wskazaną w punkcie 4.1 niniejszego Regulaminu.
5. OBSŁUGA PŁATNOŚCI ZA USŁUGĘ.
5.1. Klient dokuje płatności za Usługę po otrzymaniu linku drogą mailową od Doradcy Spółki.
5.2. Klient dokonuje płatności za Usługę poprzez system płatności Dotpay.
5.3. W celu realizacji płatności Spółka przekazuje Dotpay dane osobowe Klienta (imię, nazwisko, adres e-mail). Dotpay staje się samodzielnym administratorem tych danych. Dotpay przetwarza je wyłącznie we własnych celach. Klient nie powierza przetwarzania tych danych Dotpay.
5.4. Spółka informuje, że Klient jest zobowiązany do stosowania się do Regulaminu dokonywania wpłat opublikowany przez Dotpay pod adresem: http://www.dotpay.pl/dokumenty-formalne/.
5.5. Usługa jest uznana za opłaconą w chwili otrzymania potwierdzenie płatności w systemie Dotpay.
5.6. Wszelkie reklamacje dotyczące płatności są obsługiwane przez Dotpay. Jakiekolwiek reklamacje dotyczące płatności przesłane na adres Spółki, będą przekazane elektroniczną do Dotpay.
6. ZŁOŻENIE REKLAMACJI
6.1 Reklamacje mogą być składane w formie pisemnej na adres Faktorii, na adres e-mail: lub telefonicznie na numer telefonu Infolinii: 800 500 600.
6.2 Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 30 dni. W przypadkach wymagających dodatkowych ustaleń, Faktoria może przedłużyć termin rozpatrzenia o kolejne 30 dni, o czym poinformuje Klienta przed upłynięciem pierwotnego terminu, jednocześnie podając przyczyny przedłużenia terminu.
6.3 Odpowiedź na reklamację przekazywana jest w formie pisemnej na adres Klienta lub Drogą Elektroniczną na adres e-mail Klienta. Odpowiedź może zostać przekazana w innej formie, na wniosek Klienta.
6.4 Spółka może uzależnić rozpatrzenie reklamacji od zajęcia stanowiska przez Dostawcę.
7. POSTANOWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE
7.1 Użyte w Regulaminie śródtytuły służą jedynie wygodzie posługiwania się nim i nie mogą być podstawą do interpretacji jego postanowień.
7.2 Klient oświadcza, iż Regulamin został przez niego przeczytany, jego treść i skutki prawne są dla niego zrozumiałe i zostały w takiej postaci w całości zaakceptowane, na dowód czego zaakceptował Regulamin wypełniając formularz za pośrednictwem strony: https://faktoria.pl/bezpieczny-kontrahent.
7.3 Osoba reprezentująca Klienta i akceptująca treść Regulaminu oświadcza, że zgoda na związanie się treścią Regulaminu mieści się w zakresie jej kompetencji, ewentualnie udzielonego jej pełnomocnictwa, a w razie złożenia tego oświadczenia niezgodnie ze stanem faktycznym ponosi odpowiedzialność za wszelkie wynikłe z tego tytułu skutki lub/i szkody.
7.4 Klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z oświadczeniami poprzedzającymi Regulamin oraz Polityką Prywatności zawartą na stronie www.faktoria.pl. Spółka zobowiązuje się poinformować Klientów o przekazywaniu danych osobowych w ramach wykonania Zamówienia zgodnie z Regulaminem i Polityką Prywatności. O zmianie Polityki Prywatności Klient będzie informowany Drogą Elektroniczną.
7.5 Zmiana Regulaminu może być dokonana jednostronnie przez Spółkę poprzez wprowadzenie nowych ich treści na stronie internetowej www.faktoria.pl.
7.6 Wszelkie spory pomiędzy Stronami będą rozstrzygane przez sądy powszechne właściwe dla siedziby Spółki.
7.7 Miejscem wykonania usługi wynikające z Regulaminu jest Warszawa.
7.8 Regulamin obowiązuje od: 17 grudnia 2018r.
Klauzula informacyjna Faktoria sp. z o.o.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Faktoria sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-675 Warszawa), ul. Wołoska 24.
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@faktoria.pl.
Faktoria przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie Pani/Pana zgody w celu realizacji usługi "Bezpieczny kontrahent" oraz na podstawie prawnie uzasadnionego interesu w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego produktów własnych i podmiotów z Grupy Nest Bank, dochodzenia ewentualnych roszczeń oraz w celach analitycznych.
Podanie danych jest dobrowolne, jednak jego brak, skutkuje brakiem możliwości realizacji usługi.
Zgoda na przetwarzanie danych może być w każdej chwili cofnięta. przy czym nie ma to wpływu na legalność przetwarzania danych przed cofnięciem zgody. W stosunku do pozostałych celów przetwarzania przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu.
W związku z realizacją usługi "Bezpieczny Kontrahent" przekazany przez Panią/Pana NIP kontrahenta przekazywany jest do Euler Hermes Collections Sp. z o.o. W celu realizacji płatności odbiorcą Pani/Pana danych jest Dotpay Sp. z o.o. W pozostałych celach dane mogą być przekazywane do podmiotów z Grupy Nest Bank.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres konieczny dla zabezpieczenia dochodzenia ewentualnych roszczeń, oraz spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.
W związku z przetwarzaniem danych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych, sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych.
Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego do spraw ochrony danych osobowych.