Finansowanie sprzedaży z przejęciem ryzyka
Ryzyko braku płatności bierzemy na siebie, a Ty od ręki otrzymujesz środki za fakturę.
Finansowanie sprzedaży jest dla Ciebie jeśli:
- szybko się rozwijasz i pozyskujesz dużo nowych klientów,
- stawiasz bezpieczeństwo transakcji na pierwszym miejscu,
- chcesz dysponować pieniędzmi za faktury od razu,
- nie chcesz martwić się o opóźnienia w płatnościach,
- chcesz zabezpieczyć się przed utratą płynności finansowej,
- chcesz finansować kontrahentów z krajów o niestabilnym rynku lub podwyższonym ryzyku — kliknij, by zapoznać się z ofertą
Co zyskujesz?
Przejmujemy ryzyko niewypłacalności kontrahenta
Zapewniasz swojej firmie płynność finansową
Pieniądze za fakturę masz od ręki
Odciążamy Cię od monitoringu i windykacji płatności
Parametry
- Wysokość max. limitu – 10 000 000 zł
- Terminy płatności – do 120 dni
- Zaliczka – max. 95%, waluta – PLN, EURO, USD
- Działalność prowadzona min. 6 miesięcy
- Nadanie limitu przez ubezpieczyciela
- Możliwość wstępnej weryfikacji limitu odbiorcy za 0 zł
Jak wygląda proces faktoringu?
Przed
Bez udziału faktoringu, sam zajmujesz się formalnościami
Przedsiębiorca
- wystawia fakturę
- oczekuje na płatność
- otrzymuje płatność
01
Wystawiasz fakturę z długim terminem płatności nawet do 120 dni
02
Oczekujesz na płatność i wstrzymujesz rozwój swojego biznesu
03
Otrzymujesz zapłatę nawet po 120 dniach
Po
Mniej formalności, my przejmujemy ryzyko nieopłaconej faktury
Klient
- wystawia fakturę
- ubezpieczyciel
- otrzymuje płatność
01
Wystawiasz fakturę z długim terminem płatności i wysyłasz jej kopię do Faktorii
02
Otrzymujesz od Faktorii zapłatę za fakturę bez czekania i nie martwisz się o płatność od odbiorcy
Poznaj historie naszych klientów
Zaufało nam ponad 1 000 polskich przedsiębiorców
Współpracuje z Faktorią S.A. od roku. Pan Paweł A. i Tomasz H. ogarniają wszystkie sprawy niemalże od ręki. Jestem bardzo zadowolony z usług tego faktoringu pod wszystkimi względami. Porównując inne firmy faktoringowe, z którymi miałem do czynienia, Faktoria wypada najlepiej. Dlatego przedłużamy właśnie umowę na kolejny rok.
Filip Ściubidło
Właściciel firmy PH-FIL NET
Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług Faktorii. Zwłaszcza Pani Ewa P. bardzo pomogła nam w rozmowach z jednym z naszych kontrahentów. Polecamy z pełną odpowiedzialnością firmę, za rzetelności i profesjonalizm. 5 gwiazdek. Dziękujemy Pani Ewo!
Bożena Jarczewska
Właścicielka firmy SPEEDTRANS
Najczęściej zadawane pytania
Co w razie opóźnień płatności?
W tym przypadku istotny jest rodzaj faktoringu, jaki działa w Twojej firmie. Jeśli zdecydowałeś się na finansowanie (faktoring) sprzedaży z przejęciem ryzyka przez faktora, po upływie terminu płatności rozpoczyna się tzw. okres opóźnienia. Trwa on od terminu płatności faktury do terminu jej spłaty lub terminu rozliczenia przejęcia ryzyka, tj. 240 dni od terminu płatności faktury. W tym czasie Faktoria podejmuje działania windykacyjne, by móc ściągnąć należności od kontrahenta. Jeśli nie uda się ściągnąć płatności, to po 240 dniach zamykamy transakcję, a Ty nie zwracasz nam wcześniej wypłaconej kwoty. Wybierając faktoring bez przejęcia Ryzyka, po upływie terminy płatności faktury wchodzisz w 30-dniowy okres tolerowanego opóźnienia, za który naliczana jest prowizja. Po upływie tego terminu jesteś zobowiązany do spłaty wypłaconego wcześniej finansowania. Możesz jednak przedłużyć okres tolerowanego opóźnienia o kolejne 30 dni lub złożyć wniosek o rozłożenie spłaty finansowania na raty.
Na czym polega przejęcie ryzyka w faktoringu?
Faktoring online oferuje usługę finansowania faktur z przejęciem ryzyka przez faktora. Podpisując umowę na tego rodzaju faktoring, pozbywasz się odpowiedzialności za ryzyko niewypłacalności kontrahenta. W sytuacji, gdy dłużnik nie spłaci swoich zobowiązań, nie musisz zwracać środków, które otrzymałeś od firmy faktoringowej celem finansowania faktury. To faktor podejmuje działania windykacyjne (na początku przypomnienie poprzez wysłanie wiadomości SMS), kontaktuje się z kontrahentem, przedstawiając mu różne warianty rozwiązania problemu. W takim przypadku dochodzi również do monitorowania dłużnika. Dlatego też początkowa weryfikacja kontrahentów przez Faktorię jest bardzo dokładna. Chcemy, by ryzyko niewypłacalności kontrahenta było jak najniższe, a wszystkie transakcje podejmowane z dłużnikiem należały do bezpiecznych.
Czy po wybraniu oferty mogę dodać kolejnych Klientów do usługi faktoringu?
Oczywiście. Faktoring online sprawia, że usługa jest bardzo elastyczna dlatego, jeśli zdecydujesz się w trakcie trwania umowy dodać kolejnych Klientów do finansowania, możesz to zrobić za pośrednictwem systemu lub kontaktu z naszym doradcą. Zależy nam, by nasi Klienci rozwijali swoje przedsiębiorstwa, dlatego wspieramy właścicieli firm w rozbudowywaniu relacji z odbiorcami. Pamiętaj jednak, że każdy dodany Klient przejdzie taką samą weryfikację sytuacji finansowej jak odbiorcy, których zgłosiłeś na samym początku. Zależy nam, by ryzyko niewypłacalności kontrahentów było jak najniższe, a operacje finansowe bezpieczne. Jeśli dodasz kolejnych Klientów do finansowania, musisz pamiętać, że może zmienić się kwota, jaką będziesz opłacał za usługi faktoringowe dla swojej firmy. Dokładną wycenę otrzymasz od naszych wykwalifikowanych doradców, którzy dostosują ofertę do Twojego przedsiębiorstwa. Najważniejsze – wszystko załatwisz online, oszczędzając przy tym swój cenny czas.
Jakie dokumenty muszę dostarczyć? Jak przygotować wyciągi?
Wyciągi za ostatnich 6 miesięcy. Ostatnia transakcja nie może być wykonana sprzed więcej niż 40 dni.
Pod poniższym linkiem znajdziesz instrukcje generowania wyciągów do poszczególnych banków:
https://nestbank.pl/dla-ciebie-i-rodziny/pomoc/generowanie-wyciagow
Kiedy dostanę pieniądze na konto?
94,8% faktur wypłacamy tego samego dnia, nawet w ciągu 30 minut. Ogólnie pieniądze na Twoim koncie pojawią się nie później niż w ciągu 2 dni roboczych. Jednak należy pamiętać, że ostatecznie wypłata jest uzależniona od sesji bankowych.
Czy muszę poinformować swojego Klienta o cesji/zmianie rachunku do zapłaty?
Tak. Kontrahent musi zostać poinformowany o cesji. To Faktoria skontaktuje się z Twoim odbiorcą i potwierdzi Waszą współpracę oraz fakt wystawienia faktury.
Czy mogę skorzystać z usługi, jeśli mam klientów z zagranicy?
Tak, możesz, jeśli masz klientów UE (bez Grecji), Szwajcarii i/lub Norwegii.
Na jak długo mogę zawrzeć umowę z Faktorią?
To zależy tylko od Ciebie. Umowę zawierasz na czas nieokreślony i masz możliwość jej rozwiązania z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia.
Masz inne pytanie? Odwiedź nasze Centrum Pomocy lub zostaw numer telefonu – oddzwonimy.
Dokumenty do pobrania
Nasze porady dla przedsiębiorców
Poznaj pozostałe opcje finansowania
Chcesz z nami porozmawiać?
Z przyjemnością odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!
+48 800 500 600
+48 22 130 21 30
Infolinia czynna: poniedziałek - piątek, 9:00 - 17:00
Wolisz kontakt mailowy?
Napisz do nas, czekamy na wiadomość od Ciebie!
Możesz również skontaktować się z nami poprzez formularz.
Zostaw swoje dane - odzwonimy
Zwykle odpowiadamy w ciągu kilku minut.