Każdy przedsiębiorca, który wystawia swoim klientom faktury z terminem płatności, daje im w ten sposób kredyt i ryzykuje brakiem otrzymania zapłaty. Co da Ci faktoring? Bezpieczeństwo finansowe oraz uniknięcie ryzyka utraty płynności,
gdy klienci nie opłacą faktur w terminie.
ZAŁÓŻ KONTO
Przygotuj NIP firmy, dowód osobisty i wyciąg z konta firmowego z ostatnich
6 miesięcy.
DODAJ KLIENTÓW
Wybierz odbiorców, których faktury będziemy finansować.
ZAAKCEPTUJ OFERTĘ
Przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę, dostosowaną do kondycji Twojej firmy.
WPROWADŹ FAKTURY I OTRZYMAJ PIENIĄDZE
Dodaj faktury w systemie, a my wypłacimy Ci pieniądze. Ryzyko braku płatności bierzemy na siebie.
Jakie dokumenty muszę dostarczyć? Jak przygotować wyciągi?
Wyciągi za ostatnich 6 miesięcy. Ostatnia transakcja nie może być wykonana sprzed więcej niż 40 dni.
Pod poniższym linkiem znajdziesz instrukcje generowania wyciągów do poszczególnych banków:
https://nestbank.pl/dla-ciebie-i-rodziny/pomoc/generowanie-wyciagow
Kiedy dostanę pieniądze na konto?
94,8% faktur wypłacamy tego samego dnia, nawet w ciągu 30 minut. Ogólnie pieniądze na Twoim koncie pojawią się nie później niż w ciągu 2 dni roboczych. Jednak należy pamiętać, że ostatecznie wypłata jest uzależniona od sesji bankowych.
Co w razie opóźnień płatności?
Po upływie terminu płatności rozpoczyna się tzw. Okres Opóźnienia. Trwa on od terminu płatności faktury do terminu jej spłaty lub terminu rozliczenia przejęcia ryzyka, tj. 240 dni od terminu płatności faktury. W tym czasie Faktoria próbuje ściągnąć płatność od kontrahenta (działania windykacyjne). Jeśli nie uda się ściągnąć płatności, to po 240 dniach zamykamy transakcję, a Ty NIE ZWRACASZ nam wypłaconej wcześniej kwoty finansowania.
Na czym polega przejęcie ryzyka w faktoringu?
Faktoria przejmuje na siebie ryzyko braku zapłaty za fakturę przez odbiorcę, więc jeśli kontrahent nie wywiąże się ze zobowiązania, klient nie bierze na siebie żadnej odpowiedzialności.
Czy muszę poinformować swojego Klienta o cesji/zmianie rachunku do zapłaty?
Tak. Kontrahent musi zostać poinformowany o cesji. To Faktoria skontaktuje się z Twoim odbiorcą i potwierdzi Waszą współpracę oraz fakt wystawienia faktury.
Czy po wybraniu oferty mogę dodać kolejnych Klientów do usługi?
Oczywiście. Dla nas ważny jest rozwój Twojego przedsiębiorstwa i dlatego chcemy Cię wspierać w rozbudowywaniu relacji z odbiorcami.
Czy mogę skorzystać z usługi, jeśli mam klientów z zagranicy?
Tak, możesz, jeśli masz klientów UE (bez Grecji), Szwajcarii i/lub Norwegii.
Na jak długo zawierana jest umowa?
To zależy tylko od Ciebie. Umowę zawierasz na czas nieokreślony i masz możliwość jej rozwiązania z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia.
Moja firma jest na rynku od 2 miesięcy. Czy mogę skorzystać z usługi?
Wiemy, jak ważne jest rozpoznanie potrzeb biznesowych w przedsiębiorstwie. Dlatego chcemy, abyś posiadał przynajmniej
6-miesięczne doświadczenie w prowadzeniu działalności.